Today I'm happy because I don't have any reason not to be !

vineri, 31 august 2012

 Prietenie 

 Sunt atatea variante ce descriu acest cuvant, incat uneori ma intreb daca am avut parte cu adevarat de asa ceva. Insa, instant, imi apar in minte imagini cu minunatele momente ce mi-au adus atata fericire, si dubiile dispar. Este adevarat, poate nu toate prieteniile dureaza, din anumite motive, dar cu toate acestea nu inseamna ca nu au avut loc.
 Imi aduc cu drag aminte aventurile la care am luat parte alaturi de diferite persoane, care inca mi-au ramas in inima. Nu pot nega ca, amicitia nu s-a terminat brusc, fara regrete, insa important este faptul ca am decis sa uit partile mai putin frumoase de dragul vremurilor bune. Acum e greu si probabil putin ciudat sa ma intalnesc cu persoane care obisnuiau sa faca parte din rutina mea, din povestile mele, pur si simplu din mine, si cu care abia sa mai gasesc un subiect de dezbatut.
 De asemenea, exista si prieteni care doar s-au indepartat. Cu toate acestea, vor fi acolo mereu unul pentru altul, sentimentele vor fi aceleasi, doar ca preocupati de alte lucruri, uita cat de fericiti erau unul in preajma celuilalt...si da,este pacat!
 Din nefericire, facem aceste greseli, uneori din prea mult orgoliu, dand astfel cu piciorul la ceva ce ar fi putut dura mult,mult timp...sau poate,nu...cine stie?!
 Stau si ma gandesc deseori la trecut, desi oricum nu voi gasi nimic nou, o fac in cautare de raspunsuri, curiozitatea ucigatoare a intrebarii " Ce a fost gresit? " .

9 comentarii:

  1. Radulescu Bogdan31 august 2012 la 21:23

    Asa cum afirma Gabriela, prietenia este una dintre cele mai controversate idei. Asa cum am auzit si invatat din povestiri, basme si baladele citite ca si lectura suplimentara sau la scoala, "prietenul la nevoie sa cunoaste". Insa acest concept nu este complet, fara adaugarea cuvantului"adevarat". Prietenul adevarat. Multi afirma ca acesta trebuie sa il inteleaga perfect pe celelat, sa fie de acors cu ceea ce spune celalat etc. Dimpotriva... Prietenul adevarat este acela ce iti spune of-urile sale legate inclusiv de tine, acela care nu te intelege perfect dar e intotdeauna dornic sa o faca, acela care chiar daca nu impartasiti aceleasi pasiuni si hobby-uri nu te critica pentru ca sunteti diferiti. Insa prietenul adevarat iti este aproape indiferent de aspect, valoare materiala... Care atunci cand ai o problema si il respingi pentru ca vrei sa te interiorizezi spune NU si ramane langa tine. Iar atunci cand se depasesc momentele dificile, fea mai mare rasplata este aceea ca a putut sa te ajute si sa iti fie aproape. Poate trece peste certuri, insa iti arata de ce s-au iscat si iti arata cat de usor puteau fi evitate. Prietenia este un sentiment placut, fara de care omul decade, degenereaza. Iadul pe pamant al unui om este acele cand acela cand nu are petsoane apropiate cu care sa se confeseze. Omul a fost creeat fericit. Tot ceea ce il supara il departeaza de "chipul si asemenarea" Creeatorului. Prietenia adevarata se pastreaza chiar si atnci cand unul dintre ei trece in nefiinta. De acea, o persoana saraca din punct de vedere material dar cu multi prieteni este bogata din punct de vedere spiritual. Atunci cand ajungem la finele drumului, nu luam nimic material cu noi. Prieteni sunt persoane pe care nu trebuie sa le uitam, indiferent ca de suparati sau abatuti de la calea Lui suntem. Pretuitii cat mai mult, deoarece ceea ce dati se va intoarce spre voi inzecit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici eu nu puteam s-o spun mai bine! Frumos, Bogdan!

    RăspundețiȘtergere
  3. Gabriella,draga mea,
    eşti o fiinţă tare bună şi sinceră,de aceea vorbeşti de prietenie atât de frumos.eu însă am fost aşa de multe ori lovit de cei în care mi-am pus toată încrederea încât în această privinţă am devenit sceptic.Un prieten nu este doar un alt cunoscut. Este un om care este lângă tine când ai nevoie de el. Cum spune si Bogdan, că prietenul la nevoie se cunoaşte? E corect, dar nu numai la nevoie se cunoaşte ci şi la momentele frumoase din viaţă.Fiecare dintre noifolosim acest cuvând "prieten" atât de des dar cei mai mulţi nu ştim să deosebim un prieten de un amic.Prietenia este ceva special, e ca dragostea. Nu poţi să spui despre cineva că e un prieten bun dacă nu îl iubeşti. Eu îmi iubesc fiecare prieten (dar nici nu am prea mulţi). Sunt mereu înconjurat de oameni. Sunt doar cunoscuţi. Prieteni am vreo 2... sau 3. Şi îmi ajunge. te pup,,,:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Referitor la diferenta dintre prieten si amic : desi sunt sinonime, eu prefer sa folosesc primul termen doar atunci cand tin si am incredere in acea persoana,iar pe celalalt in cazul persoanelor cu care am avut cateva discutii placute,dar cu care nu prea am intrat in detalii. La fel si cu diferenta dintre "a iubi" pe cineva si "a tine" la cineva. Observ fel de fel de cazuri in care,dupa parerea mea,se spune prea usor si prea repede "Te iubesc! " . Cred ca ar trebui apreciate mai mult aceste cuvinte si nu confundate cu " Tin mult la tine! " sau "Imi pasa de tine! ".

      Ștergere
    2. Exact Gabriela.
      M-am săturat să-i văd pe unii cum îşi spun "Te iubesc!" din cinci în cinci minute, apoi în săptămâna următoare spun aceleaşi cuvinte altor persoane, iar adevărul este că pentru niciuna nu simţeau asta.

      Ștergere
  4. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MXi0GpOSArw

    RăspundețiȘtergere
  5. Gabriela... In cazul tau, termenul de prietenie este mult depasit... Dar nu este iubire.Indiferent de persoana langa care te afli, indiferent de relatie, chiardaca il/o cunosti sau nu, chiar daca ii vorbesti sau doar daca ii zambesti, in mai putin de 10 secunde il poti face sa uite greutatile vietii lui, sa se simta liber si sa se simta pentru un moment in gradina Edenului. Asa cum afirma Anonim1, tu rati o afectiune deosebita fata de persoanele ce te inconjoara, facandu-i sa te admire, sa ramana cu imaginea ta in memoria de lunga durata in doar cateva momente. Persoanele ce se aduna in jurul tau o fac deoarece le oferi un sentiment placut, de compasiune, chiar daca nu se afla nici o relatie reala. Anonim2... Nu cred ca puteai alege o melodie mai buna. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  6. http://www.youtube.com/watch?v=7wfYIMyS_dI ...

    RăspundețiȘtergere